MTB

Transalp - Dynamite Trails

20.8. - 26.8.2018

Ubytování: Stan/Penzion
Doprava: Mikrobus
Stravování: Snídaně
Náročnost: 4-5

10 900 Kč

Transalp - Dynamite Trails

přes Dolomity pod Pale di San Martino

Dolomity (UNESCO) se z kontextu Alp vymykají nejen jinde nevídanými skalními věžemi, ale bajkeři zde objeví ráj v podobě již téměř sto let starých vojenských cest a chodníků. Díky těmto komunikacím se dostaneme i do míst, kam bychom vyjet na kole jinak neměli šanci. Tento transalp je tedy výjimečný jednak přírodními sceneriemi, které lze těžko nazvat jinak než kýčem a v neposlední řadě i připomínkou těžkých podmínek, v nichž se v těchto horách za první světové války bojovalo. Předehra k dolomitskému dobrodružství se odehrává v okolí Brennerského průsmyku, v malebném údolí Pustertal a na vojenských chodnících vybudovaných na hranicích Alto Adige a Tirol.

Cena zahrnuje / Za příplatek

    Cena zahrnuje

    • dopravu mikrobusem včetně kola
    • 6x ubytování v kempech
    • 6x snídaně
    • doprovodný vůz
    • transport zavazadel
    • služby průvodce
    • zákonné pojištění CK
    • informační materiály a DPH

    Za příplatek

    • cestovní pojištění + pojištění storna zájezdu
    • ubytování v penzionech
    • pro uzavřené skupiny prodloužení o 4 etapy až na Lago di Garda
    • členství v Alpenverein

Itinerář

Galerie
Seznam
den 1

ČR – Rakousko

V ranních hodinách odjezd mikrobusem z Brna do Českých Budějovic a dále do Rakouska. Navečer příjezd k Innsbrucku, ubytování.

den 2

Stubai – Sterzing / → 65 km ↑1 700 m

Na zahřátí se z Innsbrucku rozjedeme po pěšinách i šolině širokým údolím vzhůru k Brennerskému průsmyku, který však rafinovaně objedeme přes Obernberger See a obtížnějším úsekem na Portjoch. Zde se napojíme na pohraniční stezku vybudovanou za Musoliniho, která nám nabídne parádní čtyřkilometrový úsek s panoramatickými výhledy. Navážeme svižným sjezdem s mnoha zatáčkami o 1 000 výškových metrů dolů.

den 3

Wiesen – Pustertal / → 50 km ↑ 1 600 m

První highlight trasy začíná za Fussendrass, kde šotolina přejde ve starou, místy kamenitou a nečekaně strmou vojenskou cestu, za kterou můžeme také děkovat Musoliniho myšlence opevnit hraniční hřeben s Rakouskem. Avšak singltrail ze sedla Pfundererjoch (2 568 m) za vynaloženou energii rozhodně stojí. A to nejen kvůli fantastickým výhledům na okolní hory. Sjezdík do údolí Pustertal tvoří nekonečná řada serpentin a zatáček.

den 4

Pustertal – Cortina d´Ampezzo / → 75 km ↑ 1 800 m

Dolomity se přibližují, ale ještě musíme objet Kronplatz (2 050 m,přes St. Vigil zájemci mohou vyjet lanovkou nahoru), kde začíná to pravé přírodní divadlo. Údolí se zde zařízne mezi stěny dolomitských vápencových masivů a věží a dovede nás do sedla Limojoch (2 172 m). Odtud se spustíme 25 kilometrovým sjezdem po kamenito-šotolinové cestě klikatící se národním parkem Sennes-Fannes do Cortiny d´Ampezzo (1 240 m).

den 5

Cortina d´Ampezzo – Falcade / → 50 km ↑ 1 800 m

Po cappuccinu v Cortině nás solidně strmá šotolina zavede k chatě Croda di Lago a dále po nefalšovaném vysokohorském trailu do sedla Forcella Ambrizzola (2 277 m). Následný traverz a sjezdík k Rifugio Citta di Fiume bude opět smetanou na šálku kávy. Kulisou k této parádní jízdě bude třítisícový masiv Monte Pelmo. Za sedlem Passo Staulanza (1 773 m) naváže další bombastický trail dolů do Alleghe na úpatí Civetty. Po strmém výjezdu do sedla Forcella San Tomaso zbývá pohodový dojezd do Falcade.

den 6

Falcade – San Martino di Castroza – Imer / → 55 km ↑ 1 500 m

Z Falcade vyserpentíme po asfaltu (případně s pomocí lanovky) do Passo Valles (2 031m), kde začíná další z úseků, kde budeme nikoliv poprvé váhat, zda šlapat anebo fotografovat. Z Val Venegia nás stará široká vojenská cesta povede přímo ke skalním stěnám Pale di San Martino shlížejícím z více než kilometrové výšky bohorovně na svět. Po serpentinách vyšlápneme k chatě Baita Segantini (2 170 m) a pak dolů na Passo Rolle (1 980 m). Poslední třešničkou na vypečeném dolomitském dortu bude sjezdík do San Martino di Castrozza. Dále je možné pokračovat buď již po silnici anebo si ještě trošku máknout na trase Transalp Chalenge do Imeru (628 m).

den 7

Itálie – ČR

Po snídani se vydáme na přejezd Rakouska. Plánovaný příjezd do Českých Budějovic a Brna v odpoledních hodinách.

Obecné informace

Doprava

Doprava je zajištěna mikrobusem s přívěsem na kola. Odjezd z Brna v ranních hodinách přes Č. Budějovice do Rakouska. Poslední den odjíždíme zpět po snídani. 

Nástupní místa: Brno, České Budějovice
Zájezd realizujeme od 5 do 16 osob.

Ubytování

Po celou dobu nocujeme v kempech vždy na jednu noc. Účastníci spí ve vlastních stanech a spacácích.

Na vyžádání vám můžeme zajistit ubytování v penzionech se snídaní – příplatek od 60 €/os/zájezd.

Stravování

Snídaně jsou zajištěny z naší kuchyně doplněné stoly, lavicemi a přístřeškem, v němž lze posedět i večer. Snídaně podáváme formou bufetového stolu. Večeře si zajišťují účastníci sami z vlastních zásob anebo v restauracích.

Náročnost 4-5

4/5 - NÁROČNÉ / TECHNICKÁ NÁROČNOST - 4

Kondičně náročná akce vyžadující nejen vytrvalost, ale i zkušenost s jízdou v terénu. Celodenní etapy (viz délky etap a převýšení směrem do kopce v programu) v horských podmínkách, kde je nutné počítat s citelnými výkyvy teplot, větrem i možností srážek a být pro tyto případy vybaven. Trasa je volena tak, aby bylo možné zkracování etap v případě nouze (počasí, zdravotní stav, úbytek sil). Pohybovat se budeme ve výškách 600 – 2 277 m.

Doporučený typ kola: horské pro crosscountry

Doplňující informace

Pro skupiny min 6 osob zorganizujeme tuto akci ve vámi zvoleném termínu. 

Podobné zájezdy